روشنگری در سخنان ناب بزرگان

سخنان بزرگان راه طولانی در هزار توی زندگی را کوتاه و دلپذیر می کند پس نمی شود از سخنان ناب بزرگان گذشت .

روشنگری در سخنان ناب بزرگان

سخنان بزرگان راه طولانی در هزار توی زندگی را کوتاه و دلپذیر می کند پس نمی شود از سخنان ناب بزرگان گذشت .

مریم حیدرزاده

 

مریم حیدرزاده - یک حقیقت تلخ

مریم حیدرزاده - من تو رو می خوام اونا رو نمی خوام

مریم حیدرزاده - یک حقیقت تلخ

مریم حیدرزاده - شبیه سال دو هزار

مریم حیدرزاده - صبورم هنوز

مریم حیدرزاده - حسرت سفر

مریم حیدرزاده - تا قیامت

مریم حیدرزاده - یک سبد آرزوی کال

مریم حیدرزاده - عشقی دوباره

مریم حیدرزاده - رفع زحمت

 

  

 


20050630145416haydarzadeh203


مریم جان چند سالته؟


من متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶ هستم.

یک داستانی راجع به تو شنیده که خیلی هم جالب و هیجان انگیزه. داستان اینه که تو عاشق یک پسری بودی و با همدیگه به مسافرت میرین، اما بین راه تصادف می کنین و تو نابینا میشی. اون پسر هم تو رو ول می کنه و به خارج از کشور میره و ازدواج می کنه. آیا این داستان واقعیت داره؟

نه این داستان واقعیت نداره و امیدوارم که برای هیچ کس دیگری هم واقعیت نداشته باشه.

شما اهل کجا هستین؟ چند ساله شعر میگین؟ بهترین شعرت به نظر خودت کدومه؟

من متولد و ساکن تهران هستم. من از هشت سالگی شعر را شروع کردم. راستش من بین چند تا شعر موندم، ولی فکر کنم بهترین، شعر "یک نامه بی جواب" از کتاب و آلبوم "مثل هیچکس" باشه که با این جمله شروع میشه، "سلام بهونه قشنگ من برای زندگی... ."

مریم جان، دو تا آلبوم در خارج از کشور در اومده که شعرهای توست. یکی آلبوم خانم مهستی که شادمهر عقیلی اون رو ساخته و دیگری آلبوم کامران و هومن ساخته آقای رامین زمانی هستش. در ضمن می دونم که یک کتاب هم در دست چاپ داری. بهت خیلی تبریک میگم. مهدی از اصفهان پرسیده خودت به چه نوع موسیقی علاقه داری؟ سبک حال و روزت با کدوم موسیقی بیشتر می خونه؟

من آهنگهای آروم و کلاً آهنگهایی که به من آرامش می دهند رو دوست دارم. از سازهای گیتار، پیانو و فلوت خیلی خوشم میاد. هر صدایی که من رو از دنیای حال حاضرم فراتر ببره دوست دارم، حتی ممکنه یک آهنگ ایتالیایی یا اسپانیایی هم که من هیچی ازش نمی فهمم این حس رو در من به وجود بیاره. چون موسیقی فراتر از کلام عمل می کنه و میتونه ما رو به یک دنیای دیگه ببره. هر چیزی که نأثیر گذار و زیبا باشه و ریتم تند هم نداشته باشه، من دوست دارم.

آیا خودت سازی میزنی و استادت چه کسی است؟

من به کیبورد مسلط هستم البته فقط برای دل خودم کیبورد می زنم و برای یادگیری یک جلسه پیش آقای لاچینی رفتم. کمی هم گیتار می زنم.

خانم حیدرزاده شما خیلی کم پیدا هستین، کجاها هستین؟ خوش می گذره؟

مریم: راستش خوش که نمی گذره! من خیلی جای دوری نیستم. مدتی مشغول کتاب جدیدم بودم و بعد سرگرم آلبوم جدید و همینطور مشغول نوشتن شعر برای دوستان خواننده بودم.

آیا ازدواج نکردی؟ و آیا با آقای گلزار خویشاوند هستی؟
مریم: نه، من هنوز ازدواج نکردم و با آقای گلزار هم خویشاوند نیستم.

چرا ازدواج نکردی و جریان احساساتت چیه این روزها؟

علتش به دلیل نبودن کسیه که می خواستم. من علاوه بر شرایط خاص یک ملاک های عجیب و غریب هم دارم. به نظر من در این مورد خاص باید یا بهترین باشه یا اصلاً نباشه و اصلاً نمی تونم اعتدال به خرج بدم. به همین خاطر فعلاً در یک اعتصاب رمانتیک به سر می برم!

تا حالا چند بار عاشق شدی؟ اگر عاشق کسی بودی آیا طرف مقابلت این رو می دونسته؟ و آیا حالا فکر می کنی که بهت خیانت شده؟

به معنای واقعی که می تونم ازش به عنوان یک عشق جاودانه در گذشته یاد کنم، فقط یک بار. بله اون هم می دونسته. بله، یک همچین حسی دارم!

مریم جان قرمزته یا آبیته؟!

مسلماً قرمز، پرسپولیس، منچستر، میلان و رئال مادرید هم چون تمام ستارگان اونجا هستند.

میشه کمی از آرزوهات برام بگی البته نه در قالب شعر.

آرزوی کسانی که پاییز رو بیشتر از فصلهای دیگر دوست دارند رسیدنه و یا چشیدن طعمی بیشتر از رسیدنه.

اگر روزی نخواهی شعر بگی چیکار می کنی؟

فکر می کنم که اون موقع نشه دیگه زندگی کرد، ولی شاید نقاشی کنم.

تا به حال از کسی پرسیدی که دوستت داره و چه جوابی دریافت کردی؟

راستش تا به حال نپرسیدم ولی اونهایی که خودشون هم گفتن، راست نگفتن!

مریم جان دنیا رو چطور می بینی؟ من از آدمهای بینا پرسیدم و چیزی دستگیرم نشد، نظر تو چیه؟ زندگی چه رنگیه؟

زندگی رسم خوشایندی نیست... زندگی اجبار است... لاجرم باید زیست. زندگی یه قانونیه که متأسفانه در نهایت بی عدالتی تصویب شده و هیچ کشور و هیچ مرز و قانونی نمی تونه روی دست اون بلند بشه.

یادت هست چه شعری رو برای آقای خامنه ای در حضورشون خوندی؟

یک شعری بود به نام "مرور" در کتاب "تقصیر من نبود". این شعر مضمون اجتماعی داره.

وقتی شنیدی که یکی از شعرهای شما رو خواننده ای لس آنجلسی در آهنگش خوانده نترسیدی؟ با آدمها زود قاطی میشی؟ اگر مجبور باشی یک روز باقیمانده از عمرت رو موجودی به جز انسان باشی، ترجیح میدی چه باشی؟ و اون روز چه می کردی؟ آیا تا به حال کسی رو به جز خانواده ات اونقدر دوست داشتی که اگر بخوان با تیر بزننش، تو حاضر باشی خودت رو جلوی گلوله بندازی؟ دوست داری خواننده بشی؟ ترانه "من تو رو می خوام" رو برای چه کسی گفتی؟

نه، متولدین آبان شجاع هستن! نه خیلی سخت با آدمها قاطی میشم ولی وقتی قاطی میشم، برام جدایی خیلی سخته. در افسانه ها پرنده ای به نام مرغ آمین وجود داره که از هرجایی رد میشه اگر آدم آرزویی بکنه، اون لحظه آرزوش برآورده میشه. منم دلم می خواد اون روز مرغ آمین باشم و به این ترتیب آرزوی چندین هزار نفر رو برآورده کنم. بله کسی رو انقدر دوست داشتم ولی کاشکی واقعاً ازم می خواست که جونم رو براش فدا کنم. من فکر نمی کنم که صدام برای خواننده شدن خیلی مناسب باشه ولی باید این رو به عهده آهنگسازها گذاشت که تشخیص بدن. فقط سکوت می کنم به جای جواب! بعضی چیزها اگر مرور نشن بهترن..

بهترین روز زندگیت چه روزی بوده؟

فکر کنم که هنوز اون روز نیومده باشه

برگرفته از:
http://chemidanid.blogspot.com/2005/07/blog-post_14.html

نظرات 19 + ارسال نظر
طوفان 1386,09,14 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.tofansea.parsiblog.com

سلام وب قشنگی داری من ایمیل خانم حیدرزاده را میخاهم
خواهش میکنم اگه داری دریغ نکن اگه به وب من سر بزنی مرا
بهتر میشناسی منتظرم.....

طوفان 1386,09,14 ساعت 07:18 ب.ظ http://www.tofansea.parsiblog.com

سلام ایمیل خانم حیدرزاده را میخواهم خواهش میکنم به وب من سر بزنید انجا برایش نامه ای دارم

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ خیلی جالبی داری
اگر خواستار افزایش بازدید وبلاگتان هستید و می خواهید بازدید شما از مرز ۱۰۰۰ بازدید در روز تجاوز کند . حتما" به وبلاگ من سربزنید .
مزایای لینک باکس ما
1-قالب اختصاصی
2-سرعت لود بالا که اصلا" باعث دیر لود شدن وبلاگ شما نمیشه
3-دادن هیت بالا
4- ساده ترین و سبک ترین لینک باکس پارسی
۵- طبقه بندی لینک ها از روی تعداد بازدید

سمانه 1387,02,18 ساعت 10:36 ق.ظ http://samanekhanoomi.blogfa.com

سلام وب خوشگلی داری بیشتر از اینکه خوشگل باشه خیلی احساسیه من عاشق مریم حیدرزاده ام . بهتون تبریک میگم

رسپینا 1387,11,20 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام وب خوشگلی داری من عاشق شعر های مریم حیدرزاده ام میشه شمارشو داری بذاری برام

ramin 1388,12,21 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام ممنون از وب سایتتون خیلی خوبو باحال بود اگه امکان داشته باشه ایمل مریم خانومو به من بدی لطفا خواهش میکنم اینم آدرس آیدیمه shahla_2912 لطفا ایمل شو برام بزارین

آرین 1389,02,10 ساعت 03:53 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید.
بیزحمت بگید که برای فرستادن ترانه برای خوانندگان خارجی و داخلی چکار باید کرد؟
خواهش میکنم اینرو زودتر جواب بدید یا ایمیل آنها رو برام بفرستید یا آدرسی بدید با خانم حیدرزاده در تماس باشم.

میثم 1389,03,31 ساعت 04:26 ق.ظ

سلام
زیاد از تکرار خوشم نمیاد اما مجبورم استفاده کنم وب قشنگی داری
اگر به کسانی که ایمیل خانم مریم حیدر زاده را میخوان تونستی و دادی به منم بده
ممنون

نازنین 1389,04,09 ساعت 06:47 ب.ظ http://parvazparvane.blogfa.com

سلام من به طور اتفاقی با وبت آشنا شدم خانم حیدر زاده یه اسطوره است و من خیلی دوستش دارم امیدوارم به وب من هم یه سر کوچولو بزنی و ممنون می شم که برام نظر بزاری

شیما 1389,06,09 ساعت 03:10 ب.ظ http://tanhaee.com

خوشگل بوووووووووووووووووود من عاشق شعرای مریمم!

هنگامه 1389,08,27 ساعت 02:22 ب.ظ

خیلی عالی بو خوشم اومد.ازتون ممنونم.اگه میشه آدرس ایمیل مریم حیدرزاده رو لطف کنید

مهران وهابی 1389,08,28 ساعت 10:44 ب.ظ

مهران وهابی 1389,08,28 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
از وقتی که با اشعار شما واحساس شما آشنا شدم راستش با خودم آشنا شدم خودمو ژیدا کردم فهمیدم چقدر آدم با احساسی هستم اشعار شما درست روی خط اخساسات من حرکت میکنه به من یاد داد که شهامت دوست داشتن رو نشون بدم برم دنبال اونی که دوست دارم بهش دوستی کنم بدور از تصورات دیگران .
مریم جان من حالا به یه آدم فوقالعاده احساسی تبدیل شدم خیلی دوست دارم به بچه های NA کمک کنم و تا اونجا که تونستم باهشون ارتباط
برقرار کردم ای کاش میتونستم این احساس قشنگ رو بهتر از این بهت
انتقال میکردم به هر صورت ازت خیلی ممنونم

1kasra 1390,01,02 ساعت 09:00 ب.ظ

وااای!
چقد جالب بود!
اگه شماره ای-وبلاگی-سایتی-از خانوم حیدرزاده داری به من اطلاع بده!
09385520357

محمد 1390,02,19 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.roya92.blogfa.com

کاش در اسمان سکوتت تکه ابری بودم
که برای همه دلتنگی هایت می باریدم.
سلام وب خیلی زیبایی داری بهت تبریک میگم
اگه دوست داشتی بهم سر بزن خوشحال میشم
منو میتونی با نام *عاشق تنهایی *لینک کنی.
اگه خواستی بگو با چه اسمی لینکت کنم.[گل]
بای

[ بدون نام ] 1390,06,09 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام تشکر از وبلاگ قشنگتون

من دنبال ترانه ی تا قیامت از خانم حیدر زاده میگردم اما نه بصورت دکلمه ی خود ایشون!

این ترانه رو یه جا شنیده بودم که یه خانم و یه اقا باهم میخوندن.
هرچقدر هم میگردم نمیتونم گیرش بیارم.
شما نمیتونید منو راهنمایی کنید

پریسا سنتوری 1390,10,29 ساعت 06:45 ب.ظ

از خوانندگان و نوازندگان میخوام تو کاراشون نیاز به سنتور داشتن یا 09392072706 اس یا میل بدن ساکن تهرانم

mina 1392,01,14 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام.تو رو خدا اگه کسی آدرس ایمیل خانم حیدر زاده را دارد واسم میل کنه.خیلی بهش نیاز دارم.خواهش می کنم.

فاطیما 1393,10,30 ساعت 02:05 ب.ظ

عاشقشم مریم هزاررررررر تا بوس کتابت دارم هر شب با کتابت می خوابم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد